torstai 23. heinäkuuta 2015

Vihdoinkin iMacilla!


Olen kirjoittanut blogia kaiken aikaa iPadilla ja vähän myös iPhonella. Nyt vihdoin pitkän haaveilun jälkeen ostettiin pöytätietokone. Oli aikoja, jolloin vallan luulin että pöytätietokoneet on kääntymässä historiaan. Ehkä joskus silloin, kun läppärit alkoi yleistymään.. Vuosikaudet on kuluneet ja en ole edelleenkään nähnyt käyttötarkoitusta läppärille. Jos sellainen olisi minulle jostain tipahtanut, tottakai se käyttöön olisi tullut, mutta itse en sitä ole hankkinut. Vaikka tabletti onkin huippunäppärä laite, blogin kirjoittaminen on sillä vähän hankalaa. Oikeastaan taistelua. Mutta tämä blogi on niin tärkeä minulle, että sen vaivan olen (harvakseltaan) nähnyt! 

Tätä ensimäistä postausta uudella koneella olen nyt muutamaan kertaan käynyt kirjoittamassa, ei tämä ollutkaan niin helppo ottaa käyttöön! Kuvat on muokkaamattomia, kun en osannut niille tehdä mitään tällä kuvanmuokkausohjelmalla joka tässä on vakiona. Suututti, tämänhän piti olla niin huippu ja helppo ja kaikki onnistuu ja mitävielä? Intoakin piti riittää, mutta menetinkin hermoni kun ei alkanut postaus luonnistumaan. Harjoittelua, harjoittelua.. Koko ajan tulee silti pohdiskeltua, että mitähän ohjelmia tähän kannattaa ladata ja mitähän muut käyttävät.


Kesäkelejä on odotettu täälläkin, ja väliin ollaan vain ajateltu että KOSKA on kesä, niin nyt uidaan, ja puetaankin melkein joka päivä shortsit ja hameet päälle, vaikka aurinko ei paistaisikaan. Onhan sentään heinäkuu! Ostettiin viime viikolla pihaan uima-allas, lapset on polskineet siinä joka päivä. Itsekin pulahdin siihen, mutta en kyllä kauaa viihtynyt. :D Se on tuollainen 3m halkaisijaltaan ja reilu puoli metriä syvä. Siellä ne uiskentelevat innoissaan, oikeasti hytisevät kylmästä mutta kun on niin hauskaa!

Allashälytin on ollut aivan mainio. Täältä sisältä ei näe tuonne takanurkalle jonne allas laitettiin, mutta jos joku lapsi on sinne pyrkimässä, hälytin alkaa sisällä soida. Aika monesti olen turhaan juossut kurkkimaan kuka siellä on, mutta todellakin juoksen katsomassa ettei omat eikä vieraatkaan lapset sinne pyri ilman aikuisen valvontaa. Kerta riitti kun huomasivat että minä oon siinä samassa siellä jos menevät tuonne nojailemaan. 




Oletteko huomanneet että olen myös instagramissa? Minut löytää sieltä nimimerkillä @muksunimun.

2 kommenttia:

Toiveettodeksi kirjoitti...

Mistä ostitte allashälyttimen? Ois kyllä hyvä

Unknown kirjoitti...

Honkkarista, sen ovh oli 40e mut sillon alessa 4e, voi itku kun olisi hoksannut teillekin napata yhden! Kävin katsomassa siellä niitä eilen, kun tuo alkoi reistailemaan, mutta ei niitä enää ollut tuolla Kaarinassa. Onneksi oli vain patteri loppu..