keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Ei sittenkään Lillagungaa meille..

Toivoin kovasti saavani kotiin olohuoneeseen keinun lapsille. Olin jo mallinkin päättänyt, tuo kuvissa näkyvä valkoinen Lillagunga- keinu on nätein keinulauta ikinä! Hyvä etten jo tilannut sitä, sillä lopulta ilmeni, että keinulautaa ei saa asentaa vuokra-asunnon kattoon. On varmaan hurjankuuloinen idea, mutta minusta niin kiehtova ajatus! Vuokrasopimusta tehdessä kysyimme välittäjältä lupaa saada porata kahta ruuvia kattoon, ja vastaus olikin jyrkkä ei. Toki ymmärrän että asunto halutaan säilyttää siistinä, mutta kuka nyt yhtiä pikku reikiä katossa huomaisi? Välittäjä puhui että jos väärällä poralla poraa, saattaa tulla lohkeamia ja koska katto on ruiskumaalattu, se pitäisi maalata ruuvien irroittamisen jälkeen uudestaan. Kuulosti aika kaukaa haetulta, ei me meinattu puolta kattoa mukanamme viedä.. Tottakai uskoin (melkein) välittäjää, mutta nyt reilu viikon asiaa harmiteltuani otin puhelun asunnon omistaja-yhtiöön. Sieltä minulle vastasi herttainen vanhempi mies, ja hän oli ihan eritavalla minun kanssani samalla aaltopituudella! Olen ihan varma, että hänellä on lapsia, kun heti niin hyvin ottautui asiaani! Kävi kuitenkin ilmi, että katto on jokapuolella kipsilevyä, ja jopa minä tiedän ettei sellaisessa keinulauta pysy. Siispä minun täytyi unohtaa ajatus kiikusta sisällä. Oli lohduttavaa, kun mies kovasti oli pahoillaan ettei suunnitelmani onnistunut, ja toivoi että kuitenkin viihdyttäisiin. Joten vaikka jouduin pettymään, nauratti, kun toinen niin harmitteli.. :D ehkä minä joskus saan Lillagungan lapsukaisille olohuoneeseeni.


(Kuvat lillagunga.com ja finnishdesignshop.fi)

Ei kommentteja: